سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دهکده شعر حمایت از شایان نجاتی ترانه سُرا
 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

پاک شدن ID های ایرانیان از یاهو صحت ندارد !

 روزنامه شرق با چاپ خبری مدعی شده که شرکت یاهو به دلایل نامعلوم، قصد دارد کلیه ID های افراد ایرانی را از یاهو حذف کرده و صندوق های ایمیل آنها را نیز خالی کرده و در اختیار دیگر خارجیان قرار دهد.

 

 این خبر یک "دروغ 13" است. این یک رسم روزنامه نگاری است که یک نشریه، در عید نوروز، یک خبر شوکه کننده ای را در مورد وقوع اتفاقی در روز سیزده بدر منتشر کند. و بعد از آن، معلوم می شود که آن خبر یک دروغ سیزده بوده است.

مثلا: "از سیزده بدر اینترنت در تهران مجانی می شود." - "آمریکا در سیزده بدر به ایران حمله خواهد کرد" و ... همه از نوع دروغ های سیزده هستند.

که امسال نیز روزنامه شرق این خبر را که: یاهو قصد تحریم ایران را دارد، ولی گوگل نه ! را به عنوان دروغ 13 امسال خود منتشر کرد. که متاسفانه تعداد زیادی از کاربران آن را باور کردند.

مشاهده تصویر روزنامه

البته با توجه به شرایط بد سیاسی ایران در جهان و تحریم های شرکت های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری علیه ایران، که اخبار آنها را در سایت ict-center شاهد هستیم، انجام چنین عملی از سوی یاهو آنچنان بعید به نظر نمی رسید.

البته نکته آن این است که اگر شرکتی بخواهد کشوری (مثلا ایران) را تحریم کند، با کاربران تعارف ندارد ! و رسما در سایت خود می نویسد که ما به این کشور یا کشورها سرویس ارائه نمی دهیم. یا مثل گوگل پک (Google Pack) ، گفته می شود که این سرویس در کشور شما داده نمی شود.  

اما در مورد یاهو چنین چیزی مشاهده نشد. یعنی نه یاهو در سایت خود به چنین موضوعی اشاره کرد و نه هیچ سایت خبری مهم و معظمی در دنیا، مانند CNET News, Beta News, ZDnet.com و ... دیگر رسانه های آی تی خارجی به این موضوع اشاره ای نکرده اند.

حتی وقتی که در خود گوگل و یاهو در مورد بسته شده یاهو در ایران به جستجو می پردازیم، نتیجه ای مربوط به این موضوع خاص را دربر ندارد.

بنابراین، خیالتان راحت باشد ! هیچ ID ایرانی از یاهو حذف نخواهد شد.

البته، سایت یاهو هم بی در و پیکر نیست ! و برای خود قانون هایی دارد. و چنانچه شما یا هر کاربر دیگری از آن قوانین تخطی کنید، ID شما در یاهو بسته می شود. اما این که یاهو بخواهد کلیه ID های یک کشور را از سرورش حذف کند، اولا، کاری غیر عقلانی بوده و ثانیا، در صورت صحت، در کلیه رسانه های اینترنتی منعکس خواهد شد. در حالی که می بینیم چنین اتفاقی نیفتاده است.

 
[ جمعه 85/1/11 ] [ 7:45 عصر ] [ مریم پویا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 75724